Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gulstream zakończył produkcję samolotów G650

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Firma Gulfstream Aerospace Corp. ogłosiła w ostatnim tygodniu, że produkcja ostatniego egzemplarza samolotu G650 została oficjalnie zakończona. Samolot ten przejdzie do następnej fazy procesu kompletacji w zakładzie Gulfstream w Appleton przed dostawą zaplanowaną dla jednego z klientów jeszcze w tym roku.

Gulfstream został nagrodzony prestiżową nagrodą Robert J. Collier Trophy w 2014 roku za rozwój rodziny odrzutowców biznesowych G650, które zapoczątkowały nową erę osiągów, bezpieczeństwa i wydajności w lotnictwie biznesowym. Od 2008 r. do lutego 2025 r. wyprodukowano łącznie 598 maszyn tego typu. Do momentu prezentacji wersji G700 i G800 był to największy i najdroższy samolot w ofercie amerykańskiej wytwórni.

- Od momentu powstania G650 i G650ER stały się standardem branżowym, za którym podążają wszyscy inni, przekraczając ostatnio oszałamiającą liczbę 1 miliona godzin lotu. Oprócz niezliczonych wyróżnień programu i ponad 125 światowych rekordów prędkości, innowacje wprowadzone wraz z formą, dopasowaniem i precyzyjnym procesem produkcyjnym G650 położyły podwaliny pod dzisiejszą flotę Gulfstream nowej generacji - powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream.

Rodzina samolotów osiągnęła wiele rekordów, takich jak okrążenie kuli ziemskiej w 2015 r. z zaledwie jednym przystankiem; ukończenie najdalszego i najszybszego lotu odrzutowcem biznesowym w historii, kiedy G650ER poleciał z Singapuru do Tucson w Arizonie w 2019 r., a także wykorzystanie samolotu w misji „One More Orbit” w 2019 r., uznanej przez Guinness World Records za osiągnięcie najszybszego w historii okrążenia Ziemi zarówno wokół bieguna północnego, jak i południowego.

- Chociaż będzie to ostatni wyprodukowany G650, wysokie wykorzystanie floty i niezawodność oznaczają, że samoloty te będą służyć klientom przez dziesięciolecia. Podobnie jak w przypadku każdego samolotu Gulfstream, którego produkcja się zakończyła, nasze zespoły obsługi klienta i zarządzania programami będą nadal badać, rozwijać i wdrażać zaawansowane technologie i ulepszenia do modernizacji, takie jak Honeywell Primus Epic Block 3, ogłoszony w lipcu ubiegłego roku, oraz szybki Internet Starlink, ogłoszony w październiku 2024 - dodał Burns.

Legendarna rodzina samolotów nadal odgrywa aktywną rolę w inicjatywach testowania lotów i zrównoważonego rozwoju Gulfstream. Wyposażony w silniki Rolls-Royce BR725, samolot służył jako pionierska platforma dla pierwszego w branży lotu wykorzystującego w 100 proc. zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) w 2022 r.

Nowy G800 następcą rodziny G650

Zupełnie nowy Gulfstream G800 o bardzo dużym zasięgu został zaprojektowany jako następca kultowej rodziny G650 i oferuje większą wydajność, efektywność i komfort kabiny. G800 oferuje zasięg 8 tys. mil morskich / 14,8 tys. km przy 0,85 Macha i 7 tys. mil morskich / 12,9 tys. km przy 0,90 Macha. Napędzany silnikami Rolls-Royce Pearl 700 o dużej sile ciągu oraz skrzydłem i wingletem zaprojektowanym przez Gulfstreama, wprowadzonym w modelu Gulfstream G700, charakteryzuje się również zwiększoną wydajnością paliwową i większymi możliwościami lotów.

G800 na nowo definiuje, co oznacza szybsza podróż Gulfstreamem i oferuje jeszcze większą oszczędność czasu dzięki imponującemu zasięgowi przy dużej prędkości. Posiada także w 100 proc. świeże, nigdy nie recyrkulowane powietrze oraz wiodącą w branży kabinę z 16 panoramicznymi owalnymi oknami Gulfstream.

G800 jest również wyposażony w wielokrotnie nagradzany Gulfstream Symmetry Flight Deck, z pierwszymi w branży aktywnymi przyciskami sterowania i najszerszym wykorzystaniem technologii ekranu dotykowego. Ponadto samolot posiada systemy Combined Vision System (CVS), w tym zarówno Enhanced Flight Vision System (EFVS), jak i Synthetic Vision System (SVS) na podwójnym wyświetlaczu (dual HUD), aby zwiększyć świadomość sytuacyjną i bezpieczeństwo załogi kokpitowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Pasażer i linie lotnicze

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Piotr Bożyk 16 lutego 2025

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic: 50. airbus A220 już w Rydze (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Gulfstream G800 z pełną kabiną rozpoczął testy w locie

Biznes i przemysł

Gulfstream G800 z pełną kabiną rozpoczął testy w locie

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Polski samolot rządowy po raz pierwszy w historii wylądował na Tajwanie

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Pasażer i linie lotnicze

Linie SprintAir wycofały jednego z saabów 340A

Piotr Bożyk 16 lutego 2025

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic: 50. airbus A220 już w Rydze (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Gulfstream G800 z pełną kabiną rozpoczął testy w locie

Biznes i przemysł

Gulfstream G800 z pełną kabiną rozpoczął testy w locie

Piotr Bożyk 03 grudnia 2024

Polski samolot rządowy po raz pierwszy w historii wylądował na Tajwanie

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5